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The use of the Bilingual Aphasia Test for assessment and transcranial direct current stimulation to modulate language acquisition in minimally verbal children with autism

HD, Schneider; JP, Hopp
Abstract:
Minimally verbal children with autism commonly demonstrate language dysfunction, including immature syntax acquisition. We hypothesised that transcranial direct current stimulation (tDCS) should facilitate language acquisition in a cohort (n = 10) of children with immature syntax. We modified the English version of the Bilingual Aphasia Test (BAT) to test only basic canonical subject-verb-object sentences. We tested syntactic accuracy after teaching then testing all vocabulary from the subsequent syntax test to ensure validity of syntactic scoring. We used scaffolding sentences for syntax training. All procedures were performed both before and after tDCS. Results demonstrated a large effect size of the difference between pre-/post-tDCS groups (p < 0.0005, d = 2.78), indicating syntax acquisition. Combining a modified BAT with tDCS constitutes effective modalities for assessment and treatment of immature syntax in children with autism. Future studies should explore the BAT for patients with an inability to use or understand language, in particular bilingual children with autism.
Patologie/Applicazioni:
Anno:
2011
Tipo di pubblicazione:
Articolo
Parola chiave:
stimolazione elettrica transcranica; autismo
Testata scientifica:
Clinical Linguistics and Phonetics
Nota:
Lo scopo di questo lavoro consiste nella valutazione dell'effetto facilitatorio della stimolazione elettrica transcranica (tDCS) sull'apprendimento del linguaggio su un campione di bambini affetti da autismo con con sintassi immatura. La stimolazione è stata eseguita prima, durante e dopo le procedure di test (BAT - Bilingual Aphasia Test). Il risultato dello studio conferma che l'utilizzo combinato della tDCS e della scala di valutazione BAT costituisce una modalità efficace per il trattamento del disturbo legato alla sintassi immatura nei bambini autistici.
DOI:
10.3109/02699206.2011.570852

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